Meghan Markle could receive £1.5m after 3-year legal battle over dad’s letter

Meghan Markle could now receive £1.5million after successfully suing the Mail Online publishers for printing excerpts from a letter to her estranged dad in a three-year High Court battle.

In a major score, the Duchess, 40, sued Associated Newspapers Limited (ANL), the publisher of Mail Online and the Mail on Sunday, over five articles that contained parts a “personal and private” letter she wrote to her father Thomas Markle, 77, in August 2018.

After duking it out with ANL for three years, Meghan won her copyright and breach of privacy claim and the newspaper's publishers have agreed to pay "financial remedies" – which could see them fork out an eye-watering amount.

The Duchess, who along with hubby Prince Harry have an estimated worth of £250million, is seeking to have her legal costs covered which she says are a staggering £1.5million. She's also demanding that half of this be paid within 14 days.

The presiding judge, Lord Justice Warby, however, ordered the Mail on Sunday to pay £450,000 in costs with the possibility of more to be shelled out by the paper in the future.

To stay up to date with all the latest news, make sure you sign up to one of our newsletters here.

Meghan claimed it was a victory "not just for me, but for anyone who has ever felt scared to stand up for what's right".

She added: "From day one, I have treated this lawsuit as an important measure of right versus wrong.

  • Meghan Markle and Prince Harry crowned world's 'most interesting' royals of 2021

"The defendant has treated it as a game with no rules."

She went on: "The longer they dragged it out, the more they could twist facts and manipulate the public (even during the appeal itself), making a straightforward case extraordinarily convoluted in order to generate more headlines and sell more newspapers – a model that rewards chaos above truth."

Meghan has also demanded the paper hand over copies of the letter and destroy electronic copies or notes on it.

  • Prince Harry and Meghan mourn ‘beloved icon’ Desmond Tutu as the Queen leads tributes

On the Mail on Sunday's Boxing Day edition, the paper acknowledged the Duchess's victory with a front-page statement stating: "The Duchess of Sussex wins her legal case for copyright infringement against Associated Newspapers for articles published in The Mail on Sunday and posted on Mail Online – SEE PAGE 3."

On page three, under the heading "The Duchess of Sussex", it reads: "Following a hearing on 19-20 January 2021, and a further hearing on May 5, 2021, the Court has given judgment for the Duchess of Sussex on her claim for copyright infringement."

Source: Read Full Article